Danibrum: Salut și bine v-am găsit!
Florin. C: Salut, bine ați venit la noi. Sunt Florin Căpraru și coordonez activitatea de producție a firmei CB Furniture Producție.
D: Când ai luat contact cu această industrie prima data?
F.C: Primul contact cu mobilierul l-am avut în 1999 și de atunci am rămas îndrăgostit de produsul ăsta, până astăzi.
D: Cum arată o zi de lucru în cadrul CB Furniture Producție?
F.C: Ziua de lucru a producției începe la ora 06:00, când colegii mei primesc pe un stick planurile de debitare, iar produsul rezultat îl trimit spre căntuit, iar de acolo merge pe flux la centrele de găurit și de acolo mai departe la ambalat.
Efectiv ziua mea de lucru începe cu comenzile necesare livrărilor pentru a 2-a sau a 3-a zi. Calcularea necesarului de materiale, comenzi de materiale, tot ce ține de organizarea unui flux de producție de dimineață și până seara.
D: Câti oameni lucrează în producție?
F.C: În producție lucrează zi de zi, 15 oameni din care 8 oameni lucrează doar pe utilaj. La centrele de găurit avem 2 schimburi. Primul schimb începe la 6, iar al 2-lea schimb începe la ora 13 până seara la 22.
D: Care este capacitatea de producție?
F.C: În momentul de față, capacitatea de producție este 240 – 260 de colete zilnic, ca și număr de coli de PAL, între 80 și 90 de coli prelucrate pe zi, aproximativ 1300 metri de cant, iar nr. de găuri nu le-am numărat niciodată.
D: Când ați achiziționat utilajele de la noi?
F.C: Acum 2 ani de zile am achiziționat utilajele de la Danibrum, iar începutul a fost destul de ageamiu. În primele două-trei luni am proiectat produse, am testat, am avut câteva încercări. Până a intrat efectiv pe flux au durat minim 3 luni de zile, până când colegii mei au învățat utilajele, comenzile utilajelor în parte, iar de atunci în fiecare zi am învățat efectiv să creștem producția cu aceleași utilaje, într-un schimb de lucru în 8 ore. Dacă la început tăiam 40 de coli pe zi, astăzi a ajungem la 80 – 90 de coli pe zi.
Dacă la început speram să putem vinde, erau momente când toți colegii de la depozitele noastre din țară sunau continuu – “Vreau mobilier”. Nu reușeam să facem față. S-a impus automat un al 2-lea centru de găurit, mai ales că în momentul acesta, în care au crescut volumele pe producție, e posibil să cerem și un al 3-lea centru de găurit și o a 2-a mașină de aplicat cant automată. Este firescul lucrurilor. Dacă comenzile au început să curgă, noi ne mărim echipa.
Dacă la început nu știam foarte multe despre produs efectiv, în cei 2 ani le-am văzut cum lucrează. Le-am testat pe mai multe viteze, pe mai multe opțiuni și am văzut cum putem optimiza. Astăzi nu știu dacă suntem la capacitate maximă a utilajelor, dar sunt foarte încântat de cum lucrează. Nu am avut absolut nicio eroare fatală la vreun utilaj, care să ne țină câteva zile ieșiți din producție, lucru pe care îl aud la alți colegi producători. Utilajele merg zilnic, fără weekenduri, merg 8 ore pe zi,i drept pentru care noi le mulțumim utilajelor cu jumătate de oră zilnic de întreținerec a lor. Fiecare echipament este curățat, suflat cu aer gresat de jur – împrejur, pregătit ca a 2-a zi dimineață el să fie pregătit de lucru pe curat.
D: Aveați informații despre Danibrum înainte de achiziții?
F.C: Despre DANIBRUM știam de câțiva ani în urmă. Împreună cu CB Furniture, am participat ca și expozanți la mai multe expoziții de la târgul de mobilă BIFE-SIM. Acolo, în timpii de pauză, în perioadele de pauză fiind îndrăgostit de utilaje, vizitam foarte des standurile de utilaje și acolo l-am văzut pe domnul inginer Soroceanu, pe domnul director general Vatavu etc.
Am luat contact cu ei fără ca să știu că în doi-trei ani de zile urmează să fim parteneri. De la început am mers pe un singur furnizor. Știam de la început că o să mergem să achiziționăm de la dumnealor. Nu știam ce produse ne trebuiesc, care este necesitatea noastră, nu știam care sunt capacitățile pe care o să le putem susține, dar am avut sprijin și consiliere din partea dumnealor de la început, drept pentru care astăzi avem utilajele în lucru funcționale, întreținute gata de lucru în fiecare moment.
D: Cum a decurs procesul achiziției?
F.C: Efectiv, în momentul în care eu am comandat un produs, am avut contact în fiecare moment cu data livrării, momentul livrării, am avut susținerea lor pentru a fi puse în funcțiune în momentul în care le primim. Am beneficiat de training din partea lor, astfel încât colegii mei să știe despre ce produs este vorba, utilizându-l astfel la capacitate maximă.
Încă de la început am avut o relație directă cu tehnicienii de la Danibrum. Băieții de la service în contextul unei erori primeam un răspuns pe Whatsapp, în maxim 10 – 15 minute și rezolvam problema fără vreun drum, fără vreo vizită și puteam continua lucrul în ziua respectivă.
Începutul a fost într-un moment destul de prost. La început ne-am pus oare ce semne de întrebare dacă facem bine ce facem. A fost fix perioada în care toate prețurile materiilor prime au început să explodeze.
D: Planuri de viitor?
F.C: Comenzile au început să vină. În momentul de față spațiul este utilizat la capacitate maximă. Avem în lucru o hală pentru depozitarea materiei prime, dar și a produsului finit, chiar în spatele fabricii.
O să fie gata, probabil într-o lună de zile, iar dacă nici așa nu o să ne descurcăm, avem în plan relocarea producției efectiv cu aceeași linie, dar așezată altfel pentru ca optimizarea producției să crească pe 2 linii paralele. Ca să putem dubla producția, planurile de viitor le avem. Vedem ce ne aduce viitorul.
D: Mulțumim pentru timpul tău, iar până data viitoare vă urăm mult succes!
F.C: Mulțumim pentru vizită, vă mai așteptăm cu mult drag.