E o vorbă printre producătorii de mobilă mai mari sau mai mici: orice utilaj îți ia ochii la o expoziție, într-un showroom, la o prezentare, fă o verificare de preț și la DANIBRUM. Despre încrederea pe care a câștigat-o în timp, pas cu pas, oferind soluții bune la prețuri decente, ne-a vorbit Mihai Vatavu, managerul companiei, în timpul vizitei pe care conducerea APMR i-a făcut-o la sediul din strada Crinului, 15, Comănești, județul Bacău, la data de 5 decembrie 2019.
Compania a crescut odată cu boom-ul înregistrat după 1998, în domeniul prelucrării lemnului și a derivatelor din lemn. Atunci, DANIBRUM comercializa utilaje second-hand, importate exclusiv din Austria și din Germania. Această perioadă a consolidat experiența echipei DANIBRUM, care a reușit să livreze cu succes utilaje second-hand, mărci consacrate la nivel mondial.
La începutul anilor 2000, compania a fost furnizorul de utilaje al unor oameni de afaceri care tocmai se lansau în domeniul prelucrării lemnului sau PAL-ului.
MIHAI VATAVU, manager DANIBRUM: „Am sprijinit zeci de societăți să se dezvolte, de la nivelul de mici ateliere la cel de fabrici cu renume, rămânând partenerul lor de încredere de-a lungul acestui proces de transformare. Anul 2008 a reprezentat un an de succes, dar și de profunde transformări. Afacerea a fost preluata de Cornel Bruma, cetățean austriac, care a preferat să continue sub brandul DANIBRUM, însă îmbunătățind semnificativ mentalitatea de business. Astfel, am schimbat echipa de management și am luat decizii noi care sa ne păstreze aproape de tendințele pieței. Alte două masuri importante au fost reducerea prețurilor și îmbunătățirea serviciilor.”
DANIBRUM are capacitatea de a livra utilaje independente care să completeze fluxuri existente, dar și linii tehnologice complete, care să includă cele mai adecvate soluţii tehnice. Compania și-a dezvoltat și consolidat parteneriatul cu brandul german Lohmeyer IQ GmbH, furnizând cu succes, în toată țara, utilaje industriale: mașini industriale de aplicat cant, circular de formatizat în pachet, linii de nesting, centre de găurit, etc.
Anul 2019 a fost unul de cotitură, spre o tendință nouă a pieței, spre o altă viziune
MIHAI VATAVU, manager DANIBRUM: „Cel mai bun an al companiei noastre este 2015. Atunci s-a făcut tranziția de la proiectele mici la proiectele mari. Cred că anul 2019 este oarecum asemănător. A fost un an greu, cu foarte multă muncă, dar cu rezultate destul de bune. A fost anul proiectelor de tip start-up: Start-up Nation, Start-up Plus și Start-up Diaspora. Cele mai multe proiecte au fost pe Start-up Nation, asta ne-a ridicat pe noi, dar cred că pe toți cei din branșă. A fost o gură de oxigen binevenită. Însă problema proiectelor mici este că înseamnă un volum de muncă foarte mare. Ofertare multă si de multe ori lucram cu persoane care nu sunt specializate în acest domeniu, ceea ce pentru noi este cu atât mai dificil pentru că trebuie să convingi clientul, să-i arăți utilajele și totodată trebuie să-l înveți să și producă. E destul de greu să discuți cu un client care habar nu are, nu știe domeniul, nu știe ce vrea: A doua problemă apare după vânzare, unde intervine departamentul de service și punere în funcțiune, apoi instruirea personalului și mentenanța.”
Compania oferă suport și celor mai mari producători de mobilă, dar și oamenilor care abia își deschid o afacere, oferă utilaje pentru start-up-uri, ajută în obținerea finanțărilor, asigură consiliere profesionistă împreună cu echipa de service și cu cea de management, în alegerea celor mai bune soluții pentru producție.
MIHAI VATAVU, manager DANIBRUM: „Partenerii noștri ne spun mereu că DANIBRUM este printre puținele companii din domeniu care oferă soluții complete și complexe, pentru că avem producători diferiți, game diferite de producție, avem și putem face tot felul de configurații pentru nevoia clientului mic sau mai mare. Ceea ce ne diferențiază pe piață este faptul că avem personal de service angajat. Dispunem de 11 tehnicieni, oricând putem forma 3 echipe de deplasare. Venim cu istoricul utilajelor second-hand care pe noi ne-a ajutat să cunoaștem utilajul. La cele second-hand ne-am lovit de multe probleme, astfel încât ne-am dezvoltat partea aceasta de service și continuăm să o facem. Având atâtea oportunități de a învăța ne-a fost ușor. Tocmai de aceea cele mai multe probleme ale clienților noștri, în momentul de față, le rezolvăm prin telefon. Pentru că tehnicienii noștri cunosc foarte bine utilajele și știu exact ce este de făcut. Promisiunea pe care le-o facem clienților la început de an este că vom fi întotdeauna loiali principiului win-win. Acest lucru poate însemna creștere lentă, dar cu siguranță conduce la relații comerciale trainice, la fidelitate și încredere.”
Compania DANIBRUM acoperă România și Republica Moldova și are colaborări cu producători din Germania, Italia, Cehia și Polonia.
Detaliile legate de produsele companiei se găsesc pe wordpress-565477-2616407.cloudwaysapps.com